FORUM POST

« Powrót do forum

Odpowiedź

Temat: Rispolept czy zalasta, co korzystniejsze, by nie zwiększać masy ciała ?

2008-06-18 18:42:00

przez gość

cytuj moderacja

Bliska mi osoba choruje na schizofrenię paranoidalną i leczy się lekiem o nazwie clopixol. Poprzednio stosowała (niesystematycznie) zalastę, lecz obecnie (jak poprzednio) ma co kilka dni nasilenie na 1-2 dni objawów psychotycznych i poza "głosami" doszły omamy węchowe i smakowe, co przy zalaście zdarzało się sporadycznie.

Czy rispolept byłby lepszy?

Potrzebny lek, który by nie powodował nadwagi i dalszego tycia, bo dotychczasowe spowodowały w przeciągu kilku tak wzrost masy ciała prawie o 100%.

Wiem, że to trudny problem.

Wzrastająca waga ciała w trakcie leczenia, szczególnie u kobiety, nie działa motywująco do systematycznego zażywania leków, jeśli w ulotkach dla pacjentów są potwierdzające informacje.

Lekarz prowadzący leczenie jest chyba też bezradny.

Może tutaj na tym forum w tej sprawie wypowiedzą się pacjenci leczący się w/w lekami, może coś dopowiedzą psychiatrzy i inni specjaliści?

Odpowiedzi:

2008-02-08 22:17:00

przez gość

cytuj moderacja

prosze o porade!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-02-08 22:21:00

przez gość

cytuj moderacja

czy jak człowiek zdrowy bierze zalaste to czy ona mu może wyniszczyć organizm????????

2008-02-08 22:27:00

przez gość

cytuj moderacja

Idź do tego lekarza, co się "pomylił" i się go spytaj. Jakby ktoś tu, na forum, wiedział, to już dawno by Ci odpowiedział... icon_confused.gif

2008-02-08 22:46:00

przez gość

cytuj moderacja

Nie oszukuj sama siebie. Nie jestem lekarzem, ale ktoś kto w taki sposób domaga się odpowiedzi i wciąż zarzeka się,że jest zdrowy to bez wątpienia potrzebuje pomocy specjalisty-psychiatry. Im mniej wierzysz w swoją chorobę tym bardziej potrzebna jest Ci pomoc.

2008-02-09 23:04:00

przez gość

cytuj moderacja

ja brałam zalaste chociaż byłam zdrowa(pomyłka lekarza)czy taki lek zdrowemu człowiekowi może wyniszczyć organizm???

2008-02-11 23:56:00

przez gość

cytuj moderacja

A według mnie to proste: mniej żreć !!!

2008-02-12 12:32:00

przez gość

cytuj moderacja

Ja mało jadłam a tyłam...

2008-02-25 14:26:00

przez gość

cytuj moderacja

Od RISPOLEPTU BARDZO SIE TYJE I DOCHODZA OMAMY WZROKOWE TO MOJE ODCZUCIE ZOLFRAN JEST LEPSZY

icon_eek.gif

2008-02-29 10:33:00

przez gość

cytuj moderacja

Mam ogromną prośbę i zapytanie! Czy ktoś stosował Zalaste ale bez wiedzy chorego, chodzi o to ze moj syn ma stwierdzona schizofrenie ale nie chce sie leczyć. Do tej pory podawałam mu do posiłków Rispolept( mała poprawa po 4 miesiącach zazywania) w syropie. Lekarz zmieniła na Zalaste w tabletkach i nie wiem w czym mogę mu podawać zeby nie poczuł, dodam ze jest bardzo podejrzliwy. Bardzo proszę kogokolwiek o jakieś swoje doświadcznie!

2008-04-24 19:58:00

przez gość

cytuj moderacja

[CYTAT]

15-02-2007 o 14:28, gość :

Mam Syna chorego na sizofremie paranoidalna, Po wielu eksperymentach ,udało sie dostosować lek klozopol 150 mg rano 150 mg południe i 200mg

+clonozepan 2mg na noc .poprawa jest lepszy rezultat jak te nowoczesne leki zyprexsa rispolet ,po tych lekach wzrastala u niego agresja .polecam .praktycznie nic sie nie zmieniło jak był wycofany z zycia nadal jest.Tylko ustapiły symptony agresji.skomentuj .Oczywiście ze potrzebna jest grupa wsparcia dla tych ludzi ,ale gzie jej szukac Alicja[/CYTAT]



Grupa wsparcia

http://www.dda.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=53

2008-05-07 14:02:00

przez gość

cytuj moderacja

ja brałam zalaste 10 mg a byłam zdrowa czy człowiekowi zdrowemu moze zaszkodzić taki lek czy moze wyniszczyć organizm??

2008-05-07 14:54:00

przez gość

cytuj moderacja

[CYTAT]

07-05-2008 o 14:02, gość :

ja brałam zalaste 10 mg a byłam zdrowa czy człowiekowi zdrowemu moze zaszkodzić taki lek czy moze wyniszczyć organizm??[/CYTAT]



Hehe. Czy Ty przypadkiem nie zadawałaś tego pytania już tu na forum? icon_cheesygrin.gif

2008-05-09 21:40:00

przez gość

cytuj moderacja

tycie to nie tylko skutek zażywania leków ale także skutek zmniejszenia aktywności fizycznej, Mój mąż choruje od 12 lat. Regularnie zażywa leki. W okresie choroby przytył ok. 25 kg. Być może jest to w pewnym stopniu skutek zażywania leków ale moim zdaniem przyczyną tycia równie istotną jest spadek aktywności fizycznej. Przed chorobą pracował fizycznie . Obecnie jest na rencie, głównie przebywa w domu lub w ogrodzie. Trudno namówić go na spacer a co dopiero na inne formy aktywności. Jeżeli je się tyle samo a mniej spala , tycie jest nieuniknione ! icon_wink.gif icon_wink.gif

2008-06-18 18:42:00

przez gość

cytuj moderacja

Ja biorę Rispolept wogle nie przytyłem. Mój lekarz mówi że ogólnie pacjenci na Rispolepcie tyją do 6 kilogramów a na olzapinie nawet do 40 i więcej. Jednak ogólnie to jest sprawa indywidualna i każdy inaczej reaguje na ten sam lek.Pozdrawiam

2008-11-30 21:11:34

przez trzask

cytuj moderacja

Biorę zalastę 10 mg. Kiedy brałam 15 mg zalasty to miałam nieopanowany apetyt i trochę przytyłam. Teraz nie mam już z tym problemu.

-------------------------------------------------------
trzask

2008-12-29 21:13:49

przez gość

cytuj moderacja

czlowiekku zalasta na objawy pozytywne
i abilify na negatywne
terapia cud w porownaniu do innych
polecam

2008-12-29 21:16:54

przez gość

cytuj moderacja

czlowiekku zalasta na objawy pozytywne
i abilify na negatywne
terapia cud w porownaniu do innych
polecam

2009-01-27 21:15:55

przez gość

cytuj moderacja

Cześć.
Jest postać Zalasty- "Tabletki ulrgające rozpadowi w jamie ustnej"eekne mogą powodować miejszy przyrost masy ciała, związane jest to ze skróconym czasie interreakcji z receptorami serotoniny w układzie pokarmowym, które pośredniczą w uczuciu sytości.

Pozdrawiam
MD

2009-02-02 19:36:44

przez gość

cytuj moderacja

teraz abilify jest refundowane i to chyba jest lepsze.

2009-03-21 00:49:01

przez gość

cytuj moderacja

CYTAT: gość, 2007-02-09 21:51:00

Po dłuższym leczeniu Zalastą i Rispoleptem waga się unormuje.Czy nie najważniejsze jest zdrowie?A może warto byłoby zwrócić szczególną uwagę na odpowiednią dietę,rozwijać zainteresowania i nie przejmować się nadwagą? Może będzie to trudne dla niektórych osób(mam na myśli kobiety), ale proszę bynajmniej spróbować.
Tylko, że po tych lekach nie można rozwijać zainteresowań ani stosować diety, bo człowiek czuje się jak zombie. Wiem to z własnego doświadczenia, ale są leki Solin, Alilify czy Ketrel, które nie powodują nadwagi i braku zainteresowań.
Jarek

OSTATNIE NA FORUM
ANKIETA
PORADA SPECJALISTY

Czy wg Ciebie leki psychotropowe są bezpieczne?

Głosuj

Czy depresja to słabość charakteru?

Masz obniżony nastój, utraciłeś zdolność do odczuwania radości, czujesz osłabienie i nadmierną męczliwość, które prowadzą do ograniczenia Twojej codziennej aktywności, masz coraz większe problemy z koncentracją uwagi i spaniem?...

więcej