FORUM POST

« Powrót do forum

Odpowiedź

Temat: Rispolept czy zalasta, co korzystniejsze, by nie zwiększać masy ciała ?

2008-06-18 18:42:00

przez gość

cytuj moderacja

Bliska mi osoba choruje na schizofrenię paranoidalną i leczy się lekiem o nazwie clopixol. Poprzednio stosowała (niesystematycznie) zalastę, lecz obecnie (jak poprzednio) ma co kilka dni nasilenie na 1-2 dni objawów psychotycznych i poza "głosami" doszły omamy węchowe i smakowe, co przy zalaście zdarzało się sporadycznie.

Czy rispolept byłby lepszy?

Potrzebny lek, który by nie powodował nadwagi i dalszego tycia, bo dotychczasowe spowodowały w przeciągu kilku tak wzrost masy ciała prawie o 100%.

Wiem, że to trudny problem.

Wzrastająca waga ciała w trakcie leczenia, szczególnie u kobiety, nie działa motywująco do systematycznego zażywania leków, jeśli w ulotkach dla pacjentów są potwierdzające informacje.

Lekarz prowadzący leczenie jest chyba też bezradny.

Może tutaj na tym forum w tej sprawie wypowiedzą się pacjenci leczący się w/w lekami, może coś dopowiedzą psychiatrzy i inni specjaliści?

Odpowiedzi:

2011-03-20 10:16:39

przez gość

cytuj moderacja

Mozecie mi nie wiezyc,ale tak jest. biggrin

2011-03-20 10:16:41

przez gość

cytuj moderacja

Mozecie mi nie wiezyc,ale tak jest. biggrin

2011-03-20 10:18:34

przez gość

cytuj moderacja

Mozecie mi nie wiezyc,ale tak jest.

2011-03-20 10:18:37

przez gość

cytuj moderacja

Mozecie mi nie wiezyc,ale tak jest.

2011-03-20 10:21:58

przez gość

cytuj moderacja

CYTAT: gość, 2011-03-20 10:14:19

Glosy,omamy i urojenia spowodowane sa,obecnoscia zlych duchow,opetaniami.Jacek. biggrin
Mozecie mi nie wiezyc ,ale tak jest. biggrin

2011-03-20 18:18:06

przez gość

cytuj moderacja

,,Glosy,,i omamy sa objawem opetania przez duchy.Prosze zglosic sie do egzorcysty.

2011-04-06 18:22:41

przez gość

cytuj moderacja

Witam
Mam do sprzedania lek Rispolept 2mg (Risperidonum)20 tabletek powlekanych. 3 opakowania. Odpowiednio przechowywane z kodem kreskowym na każdnym pudełku. (cena z opakowania to 83,14 zakupione w aptece "Omega") Data ważności 2 opakowań to 03.2013, jednego 06.2012. Na każdym z blistrów również widnieje data ważności. W każdym opakowaniu ulotka. Leki sprzedaję ponieważ mama już ich nie zażywa zostały kupione na zapas.Teraz komuś mogą się przydać. Interesuje cena czyli 45zł za opakowanie + koszt wysyłki, w przypadku kupna 3 opakowań na raz cena to 40zł za opakowanie + ewentualna wysyłka. czyli około 120zł za trzy. Mogę wysłać pocztą po przedpłacie na konto, (wysyłam zdjęcia na maila) lub za pobraniem, lub odbiór osobisty okolice Warszawy,Łowicza,centrum Polski,mogę dojechać, pozdrawiam i proszę tylko o poważne oferty,moj mail [email protected]
(po uprzednim kontakcie mailowym możliwy kontakt telefoniczny)

2011-06-01 19:00:44

przez gość

cytuj moderacja

co prawda po neuropletykach waga wzrasta ale mysle ze najważniesze jest nie odstawiac leków ,chociaż dobrany lek moze byc zle dobrany (ja bardzo zle reaguje na rispolept, biore regularnie zolafren) , w kazdy razie niereguralne branie leków powoduje jeszcze wiekszy wzrost masy ciała organizm nie potrafi sie "przyzwyczaic" do konkretnego leku.Ja od dwóch lat nie tyje, waga sie ustabilizowala a nawet ostatnio troche schudlem

2011-06-08 10:42:10

przez gordon

cytuj moderacja

Tyje się nie po lekach ale od przejadania się gdy wiecej kalori się spożywa niż spala w ciągu doby.
Ja waże 77,9 kg przy wzroście 180cm.A rispolept zażywam od 11 lat.

2011-09-06 19:26:56

przez gość

cytuj moderacja

Przez jakis czas bralam zalaste i rispolept,jednak strasznie tylam chodzilam otepiona co utrudnialo mi normalnie zycie.Od 3 lat biore haloperidol,ktory okazal sie moim zbawieniem;P,bo ani nie tyje i normalnie funkcjonuje i co najwazniejsze osoby nie wtajemniczone w moja chorobe nie zauwazaja ze jestem na jakkichkolwiek lekach.Pracuje i zyje jak normalny czlowiek;).Pozdrawiam;).Ps.Kiedys lekarz mowil mi o jakims leku Ambilify five czy cos takiego to jest podobno jakas nowosc na rynku

2011-09-06 19:27:01

przez gość

cytuj moderacja

Przez jakis czas bralam zalaste i rispolept,jednak strasznie tylam chodzilam otepiona co utrudnialo mi normalnie zycie.Od 3 lat biore haloperidol,ktory okazal sie moim zbawieniem;P,bo ani nie tyje i normalnie funkcjonuje i co najwazniejsze osoby nie wtajemniczone w moja chorobe nie zauwazaja ze jestem na jakkichkolwiek lekach.Pracuje i zyje jak normalny czlowiek;).Pozdrawiam;).Ps.Kiedys lekarz mowil mi o jakims leku Ambilify five czy cos takiego to jest podobno jakas nowosc na rynku

2011-11-18 21:22:15

przez gość

cytuj moderacja

Ja w czasie brania rispoletpu przytylam 30kg, bylam ospala, malo sie ruszalam, mialam wilczy apetyt, lekarka zmienila mi lek na abilify i widac znaczna poprawe, ospalosc znikla, wilczy apetyt tez - schudlam do tej pory (3miesiace) 9kg, z tym ze jestem na diecie odchudzajacej ustawionej przez dietetyka (nie gloduje ;)) pozdrawiam wszystkich czytajacych

2011-11-28 22:43:00

przez gość

cytuj moderacja

Mam siostrę chorą na schizofenię paranoidalną.Jutro muszę załatwić karetkę,bo jest agresywnna.Całe noce chodzi,wyzywa,rzuca czym popadnie,grozi mamie, bije ją po plecach.Mieszka z moją 80-letnią mamą.Szkoda mi mamy,bo już nie daje rady.Choruje od 22 roku życia.Nigdy nie była w szpitalu,bo ojciec się na to nie zgadzał.Tato zmarł 2 lata temu.Siostra ma 48 lat.Była leczona Pernazinum.Leki brała sporadycznie.Teraz nie bierze.I dlatego jest agresywna.Mama chce,aby leczono ją w szpitalu,ale czy to coś pomoże,czy nie za póżno????Proszę o radę.Błagam pomóżcie!!! .Tyle się naczytałam postów,że nie wiem co o tym sądzić.

2011-12-01 17:27:16

przez gość

cytuj moderacja

mój brat choruje od 23 roku życia czyli 10 lat, był juz kilkakrotnie hospitalizowany i uważam że bez leczenia w szpitalu się nie obędzie. ustalenie odpowiedniej dawki leku a pożniej systematyczne ich przyjmowanie jest konieczne. jedną z ważnych spraw jest również świadomość osoby i wsparcie rodziny. mój brat nie jest agresywny, teraz prowadzi prawie normalne życie ale kiedyś naprawdę bylo ciężko i to właśnie w momentach kiedy przestawał brać leki, więc jak najbardziej doradzam hospitalizację

2011-12-01 18:18:02

przez malinoweczka

cytuj moderacja

mój brat choruje od 23 roku życia czyli 10 lat, był juz kilkakrotnie hospitalizowany i uważam że bez leczenia w szpitalu się nie obędzie. ustalenie odpowiedniej dawki leku a pożniej systematyczne ich przyjmowanie jest konieczne. jedną z ważnych spraw jest również świadomość osoby i wsparcie rodziny. mój brat nie jest agresywny, teraz prowadzi prawie normalne życie ale kiedyś naprawdę bylo ciężko i to właśnie w momentach kiedy przestawał brać leki, więc jak najbardziej doradzam hospitalizację

2011-12-08 20:30:14

przez gość

cytuj moderacja

oba sa, dobre cheesygrin

2012-01-04 22:14:08

przez gość

cytuj moderacja

Najlepsze lek. to ZELDOX NA SCHIZ.PARANOI.NIESTETY PAŃSTWO POLSKIE ZABRAŁO REFUNDACJĘ.PO ZALASCIE PRZYTYJESZ 50 KG.W ROK.

2012-01-16 17:39:48

przez gość

cytuj moderacja

biorę Rispolept 5miesięcy i przytyłam 35kg, nie mogę na siebie patrzec, nie wychodzę już z domu(mam 19lat!), opuszczam szkołę i jest tylko coraz gorzej, ale za każdym razem kiedy próbuje odstawic ten lek wszystkie objawy nasilają sie nie do wytrzymania. odradzam!!!

2012-04-08 20:44:40

przez gość

cytuj moderacja

Brałam zalastę i przytyłam z 55 do prawie 80 kg. Schudłam i miałam nawrót, więc znowu Zalasta i znowu przytyłam, nawet więcej. Schudłam po tym jak przeszłam na Solian, później Fluoksetyna, Ketrel. Prawie dwa lata miałam prawidłową wagę (wg BMI) i na Rispolepcie i Licie z 65kg do 80,5 w 3 miesiące, 12kg w pierwszym miesiącu leczenia.

2013-02-06 21:23:48

przez gość

cytuj moderacja

Witam,
Zażywam od miesiąca Zalastę 5mg i waga spadła mi lekko w dół. Ćwiczę codziennie gdyż regularnie od paru lat należę do klubu sportowego. Ogólnie nie czuję że coś zażywam, Normalnie się czuję..jeżdże autem, obecnie na chorobowym ale za tydzień wracam w pełni sił do pracy a pracę mam umysłową. Kiedyś zażywałam Seroquel XR 150 mg i przez 2 lata też waga stała w miejscu. Jak się regularnie je posiłki i nie podjada pomiędzy to nawet jak na ulotce napisali ze zwiększa apetyt i się tyje to nie ma prawa utyć ale trzeba siebie pilnować... Ogólnie leki zatrzymują wodę w organizmie...Ja zażywam na to Aqua-femin to lek moczopędny i oczyszczający organizm i nie czuję sie spuchnięta tak jak to po neuroleptykach, dodatkowo piję herbatę zieloną i ona też działa oczyszczająco. Jak do tej pory jest ok, mimo nawrotu. Nawrót choroby u mnie objawił się bezsennością i podwyższonym ciśnieniem i nerwowość, Ciśnienie mi tak rosło że myślałam że mnie udusi, taka kula w gardle się robi. Teraz po miesiącu zażywania Zalasty jest ok. Za półtorej mies. mam przejść na 2,5 mg wiec wtedy to już całkiem nie bede czuć byle by zazywać i nie przejmować się chorobą. smilePozdrawiam i życzę wszytkim dobrych relacji z lekami.

OSTATNIE NA FORUM
ANKIETA
PORADA SPECJALISTY

Czy wg Ciebie leki psychotropowe są bezpieczne?

Głosuj

Jakie są szanse na uzyskanie poprawy?

Twoim obowiązkiem jest uważne spoglądanie w przyszłość. Oto perspektywy stojące przed osobami cierpiącymi na schizofrenię: Okresy dłuższych remisji, to znaczy czasu wolnego od objawów, występują średnio...

więcej