FORUM POST

« Powrót do forum

Odpowiedź

Temat: Rispolept czy zalasta, co korzystniejsze, by nie zwiększać masy ciała ?

2008-06-18 18:42:00

przez gość

cytuj moderacja

Bliska mi osoba choruje na schizofrenię paranoidalną i leczy się lekiem o nazwie clopixol. Poprzednio stosowała (niesystematycznie) zalastę, lecz obecnie (jak poprzednio) ma co kilka dni nasilenie na 1-2 dni objawów psychotycznych i poza "głosami" doszły omamy węchowe i smakowe, co przy zalaście zdarzało się sporadycznie.

Czy rispolept byłby lepszy?

Potrzebny lek, który by nie powodował nadwagi i dalszego tycia, bo dotychczasowe spowodowały w przeciągu kilku tak wzrost masy ciała prawie o 100%.

Wiem, że to trudny problem.

Wzrastająca waga ciała w trakcie leczenia, szczególnie u kobiety, nie działa motywująco do systematycznego zażywania leków, jeśli w ulotkach dla pacjentów są potwierdzające informacje.

Lekarz prowadzący leczenie jest chyba też bezradny.

Może tutaj na tym forum w tej sprawie wypowiedzą się pacjenci leczący się w/w lekami, może coś dopowiedzą psychiatrzy i inni specjaliści?

Odpowiedzi:

2007-03-08 16:15:00

przez gość

cytuj moderacja

A co te leki leczą? Na co się je zapisuje?

2007-03-08 19:46:00

przez gość

cytuj moderacja

[CYTAT]

02-03-2007 o 18:49, gość :

[CYTAT]

02-03-2007 o 18:15, gość :

Chyba po niczym sie tak nie tyje jak po Zalaście (olanzapinie) no może z wyjątkiem Sulpirydu. Teraz mam Risperidon (Rispolept) i Fluoksetynę i nawet chudnę. icon_smile.gif [/CYTAT]

to chyba nie bierzesz Rispoleptu, ponieważ nie ma szans nie przytycia.[/CYTAT]



w MARZENIACH

2007-03-15 01:27:00

przez gość

cytuj moderacja

Witam,



A może by tak w zamian zastanowić się nad Ketrelem (substancja czynna: quetiapine). Nie daje takiego przyrostu masy. Znalezione w google http://www.ketrel.com/info_dla_pacjenta.html

2007-03-15 05:08:00

przez gość

cytuj moderacja

dla schizoli to dwa leki (druga gener.) sa za free , tzn. podatnicy je sponsoruja a na reszte to niech sobie zarobia, albo z renciny czyli tez podatnicy.

W sumie to ich jest z 50 milinonow na swiecie. Na tym mozna niezly biznes zrobic bo przewlekle chorzy.Niech tabletka bedzie kosztowac 10 gr jedna dziennie razy 50 mln. to dzienny przychód da 5 mln złotych!!! Prawie 2 biliony zl rocznie!!!! A wiadomo ze firmy farmaceutyczne biora wiecej. Jak na niczym mozna tyle kasy zarobic, az mi sie we łbie nie miesci.

2007-03-15 06:53:00

przez gość

cytuj moderacja

[CYTAT]

12-02-2007 o 02:33, gość :

juz była o tym mowa - "leczy" sie objawy a nie chorobe[/CYTAT]



To ja juz nic nie rozumie.

Jezeli leczy się objawy to co z chorobą? Dlaczego mówią że jest uleczalna?

2007-03-15 06:55:00

przez gość

cytuj moderacja

[CYTAT]

15-03-2007 o 05:08, gość :

dla schizoli to dwa leki (druga gener.) sa za free , tzn. podatnicy je sponsoruja a na reszte to niech sobie zarobia, albo z renciny czyli tez podatnicy.

W sumie to ich jest z 50 milinonow na swiecie. Na tym mozna niezly biznes zrobic bo przewlekle chorzy.Niech tabletka bedzie kosztowac 10 gr jedna dziennie razy 50 mln. to dzienny przychód da 5 mln złotych!!! Prawie 2 biliony zl rocznie!!!! A wiadomo ze firmy farmaceutyczne biora wiecej. Jak na niczym mozna tyle kasy zarobic, az mi sie we łbie nie miesci. [/CYTAT]





Widzisz nie kazdy moze miec taki 'łeb'.

2007-03-16 18:17:00

przez gość

cytuj moderacja

ja proponuje SPERIDAN - super nowoczesny lek, po ktorym sie nie tyje.

wczesniej bralem zalaste jakies pol roku i przytylem z 15 kg w tym czasie, jak nie wiecej....



szkoda, ze ludzie na tym forum tak traktuja te historie ludzi... czasami bardzo powazne...



pozdrawiam

2007-03-16 19:33:00

przez gość

cytuj moderacja

[CYTAT]

16-03-2007 o 18:17, gość :

ja proponuje SPERIDAN - super nowoczesny lek, po ktorym sie nie tyje.

wczesniej bralem zalaste jakies pol roku i przytylem z 15 kg w tym czasie, jak nie wiecej....



szkoda, ze ludzie na tym forum tak traktuja te historie ludzi... czasami bardzo powazne...



pozdrawiam [/CYTAT]



kazdy proponuje swoje leki, a co na to lekarz??

2007-03-24 12:06:00

przez gość

cytuj moderacja

zalasta - syn po tym leku nie tyje ale po podobnym zolafrenie tak przytył dużo

2007-04-01 12:48:00

przez gość

cytuj moderacja

[CYTAT]

02-03-2007 o 18:15, gość :

Chyba po niczym sie tak nie tyje jak po Zalaście (olanzapinie) no może z wyjątkiem Sulpirydu. Teraz mam Risperidon (Rispolept) i Fluoksetynę i nawet chudnę. icon_smile.gif [/CYTAT]

po sulpirydzie sie tyje? ja na poczatku mialam zwiekszony apetyt ale potem byl mniejszy niz wczesniej. odstawilam wczesniej bo myslalam ze juz mi niepotrzebny. po tej wypowiedzi nie wiem czy chce do niego powrocic

2007-04-01 12:53:00

przez gość

cytuj moderacja

a tak przy okazji to "schizole' też płacili podatki. co za chora wypowiedź. jak ci dziecko potraci samochod i bedzie sparalizowane to tez pewnie znajda sie tacy ktorzy zapytaja jakim prawem jest na utrzymaniu podatnikow. ty sie lepiej lecz ...z nienawisci

2007-04-01 14:06:00

przez gość

cytuj moderacja

nie mam dzieci, nie spodziewam się ich, nie planuje nie marze o nich, i nie chce!!! A emocji mam sporo negatywnych i mnie to nie przeszkadza, a jak komuś przeszkadza do nie mój problem, może znaleźć sobie ciekawsze towarzystwo

2007-04-01 14:12:00

przez gość

cytuj moderacja

... dziecko to tylko z 'księżniczką' jednak coś nie ma jej na horyzoncie

2007-04-02 14:12:00

przez gość

cytuj moderacja

ja odkąd biorę abilify schudłam 8 kilo, które przytyłam po olanzapinie. a w ogóle czuję się bardzo dobrze.

2007-04-02 17:56:00

przez gość

cytuj moderacja

Na co bierzesz to abilify?

2007-04-06 16:52:00

przez gość

cytuj moderacja

Własnie jestem w trakcje robienia artykułu o ludziach chorujacych na schizofrenię wiadmomo wiadomosci jest duzo w encyklopedii ksiazkach ale ja bym chciał pzredstawic ten ,,wasz,,prawdziwy świat nie dlatego zeby dac komus powód do smiechu ale zeby pokazac młodym ludzia ze kazdego moze to spotkac i jak sobie z tym ardzic .dlatego chciałm bym porozmawaic z taka osoba ,jesli ktos am odwage barzdo bym prosiła odezwac sie na mojego maila [email protected]

2007-04-06 18:25:00

przez gość

cytuj moderacja

Marta barzdo ciese sie ze do mnie napisałas ale zrabało mi sie cos z poczta podam ci mój numer gg8129085

2007-04-06 18:36:00

przez gość

cytuj moderacja

to ja ania z adresu [email protected]

2007-04-12 23:32:00

przez gość

cytuj moderacja

mój synek 8 letni bierze rispolept od 5 lat na początku morze zrobił sie okrąglejszy ale to chyba reakcja organizmu na lek bo potem wszystko wróciło do normy.Nawet schudnoł troche a je za trzech!Uważam że jak jest podany odpowiedni lek to nie ma skutków ubocznych a jak tyjesz to zgłoś swojemu lekarzowi nie dobrał ci leku.

2007-04-12 23:33:00

przez gość

cytuj moderacja

mój synek 8 letni bierze rispolept od 5 lat na początku morze zrobił sie okrąglejszy ale to chyba reakcja organizmu na lek bo potem wszystko wróciło do normy.Nawet schudnoł troche a je za trzech!Uważam że jak jest podany odpowiedni lek to nie ma skutków ubocznych a jak tyjesz to zgłoś swojemu lekarzowi nie dobrał ci leku.

OSTATNIE NA FORUM
ANKIETA
PORADA SPECJALISTY

Czy wg Ciebie leki psychotropowe są bezpieczne?

Głosuj

Jakie są szanse na uzyskanie poprawy?

Twoim obowiązkiem jest uważne spoglądanie w przyszłość. Oto perspektywy stojące przed osobami cierpiącymi na schizofrenię: Okresy dłuższych remisji, to znaczy czasu wolnego od objawów, występują średnio...

więcej