FORUM POST

« Powrót do forum

Odpowiedź

Temat: Rispolept czy zalasta, co korzystniejsze, by nie zwiększać masy ciała ?

2008-06-18 18:42:00

przez gość

cytuj moderacja

Bliska mi osoba choruje na schizofrenię paranoidalną i leczy się lekiem o nazwie clopixol. Poprzednio stosowała (niesystematycznie) zalastę, lecz obecnie (jak poprzednio) ma co kilka dni nasilenie na 1-2 dni objawów psychotycznych i poza "głosami" doszły omamy węchowe i smakowe, co przy zalaście zdarzało się sporadycznie.

Czy rispolept byłby lepszy?

Potrzebny lek, który by nie powodował nadwagi i dalszego tycia, bo dotychczasowe spowodowały w przeciągu kilku tak wzrost masy ciała prawie o 100%.

Wiem, że to trudny problem.

Wzrastająca waga ciała w trakcie leczenia, szczególnie u kobiety, nie działa motywująco do systematycznego zażywania leków, jeśli w ulotkach dla pacjentów są potwierdzające informacje.

Lekarz prowadzący leczenie jest chyba też bezradny.

Może tutaj na tym forum w tej sprawie wypowiedzą się pacjenci leczący się w/w lekami, może coś dopowiedzą psychiatrzy i inni specjaliści?

Odpowiedzi:

2007-10-07 15:04:00

przez gość

cytuj moderacja

Z tą niemożnością usiedzenie w miejscu to jest jedna rad-czekać, po jakimś czasie to powinno przejść, u jednych krótszym u innych dłuższym.... icon_cool.gif

2007-10-07 17:16:00

przez gość

cytuj moderacja

kazdy lek psychotropowy zwieksza wagę, ale to nie dlatego ze ma coś w sobie ale pobudza apetyt.wiecej jeszcz, mniej ruchu ze względu na spowolnienie lekowe i wystarczy byc grubasem.

2007-11-23 19:51:00

przez gość

cytuj moderacja

Zgadzam sie ze po rispolepcie mozna chudnac ja biore 2 mg ris. i nie odczuwam zadnych skutkow ubocznych zyje normalnie i mam dobre samopoczucie za pol roku odstawiam i to. Zycze wszsytkim aby skonczyli kuracje i mogli chudnac!!!

2007-12-07 22:27:00

przez gość

cytuj moderacja

[CYTAT]

12-02-2007 o 11:32, gość :

Ja wiem (pisząc potocznie) co oznacza,,katastrofa"... mam cierpiącego na schizofrenię paranoidalną syna...i co dzieje się z takim człowiekiem,jeśli przestaje brać leki...[/CYTAT]

2007-12-14 02:32:00

przez gość

cytuj moderacja

Przez prawie dwa lata brałem Zyprexe po ktorej przytyłem ponad 10kg i powiedziaqłem lekarce ze tego nie chce ona zaproponowała zolafren uwazam ze to swietny lek czułem sie po nim dużo lepiej nie tyłem lecz po kolejnych dwóch latach miałem lęki nie wiem czy to przez ten lek czy przez cos innego ale teraz czuje sie swietnie mam 22 lata , polecam ten lek

2007-12-19 06:37:00

przez gość

cytuj moderacja

Tu są ciekawe informacje na temat leków, neuroleptyków:



WARTO PRZECZYTAĆ



http://www.thestreetspirit.org/August2005/interview.htm



http://www.thestreetspirit.org/August2005/madinterview.htm



NAPRAWDE CIEKAWE!

2008-02-07 14:49:00

przez gość

cytuj moderacja

co sie może zdażyć jeżeli ktoś czyli ja zupełnie zdrowy człowiek zaczełam brać ten lek bez powodu co może sie stać jeżeli zupełnie zdrowy człowiek bierze takie leki bez powodu??????

2008-02-07 15:02:00

przez gość

cytuj moderacja

prosze o odpowiedż!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-02-07 15:29:00

przez gość

cytuj moderacja

Po co zaczęłaś brać ten lek? Na psychiatrii napisałaś, że lekarz Ci przepisał. Jak jesteś zdrowa to po co idziesz do lekarza? Poza tym Zalaste przepisuje się na choroby, których człowiek nie ma świadomości, przynajmniej przy pierwszym rzucie...

2008-02-07 16:01:00

przez gość

cytuj moderacja

brałam lek zalasta chociaz byłam zdrowa czy taki lek moze wyniszczyc organizm dawka 10 mg?? icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif

2008-02-07 17:33:00

przez gość

cytuj moderacja

brałam lek zalasta bez powodu a byłam zdrowa prosze mi powiedzieć czy jak człowiek zdrowy bierze zalaste 10mg to czy ona moze wyniszczyć organizm???? icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif

2008-02-07 17:35:00

przez gość

cytuj moderacja

prosze o szybka odpowiedż icon_cry.gif

2008-02-07 17:41:00

przez gość

cytuj moderacja

czy moge dostac odpowiedż???????????????????????? icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif icon_cry.gif

2008-02-07 17:57:00

przez gość

cytuj moderacja

proszę o odpowiedż!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-02-07 17:59:00

przez gość

cytuj moderacja

tylko szybciej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-02-07 18:40:00

przez gość

cytuj moderacja

Po co go brałaś, jeśli byłaś zdrowa? Dla zabawy? Na Twoje pytania odpowie Ci tylko lekarz.

2008-02-07 19:34:00

przez gość

cytuj moderacja

gdzie ta odpowiedz

2008-02-07 19:35:00

przez gość

cytuj moderacja

ale czy ona moze wyniszczyc organizm????

2008-02-07 19:37:00

przez gość

cytuj moderacja

dawka 10 mg czy moze wyniszczyc organizm jak sie ja bierze przez pomyłke????????

2008-02-07 20:07:00

przez gość

cytuj moderacja

prosze oodpowiedż???????????????????????

OSTATNIE NA FORUM
ANKIETA
PORADA SPECJALISTY

Czy wg Ciebie leki psychotropowe są bezpieczne?

Głosuj

Czy do psychiatry potrzebuję skierowania?

Psychiatra należy do grupy lekarzy specjalistów, do których nie ma potrzeby posiadania skierowania od lekarza rodzinnego. Psychiatrzy pracują przede wszystkim w Poradniach Zdrowia Psychicznego, Poradniach Leczenia Nerwic, ale także...

więcej